DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tedarik Zinciri ve Lojistik Bilgi Sistemleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LOG 364
Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
veya 3. Sınıf olmak
veya04. Sınıf olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin amacı ERP sistemleri üzerinde odaklanarak, tedarik zinciri bilgi sistemleri hakkında bilgi vermektir. Bu ders, işletme genelini kapsayan bilgi teknolojileri sistemlerine odaklanması dışında ayrıca tedarik zincirleri ve genel olarak lojistik operasyonlarında kullanılan bilgi sistemlerini de içermektedir. Tedarik zincirlerinde yönetimle ilgili yönler de gözden geçirilmiştir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • yapılandırılmış veriyi analiz edebilecektir
  • yapılandırılmış verinin veritabanlarındaki kullanımını değerlendirebilecektir,
  • tedarik zinciri bilgi sistemlerini değerlendirebilecektir,
  • ERP sistemlerinin önemini değerlendirebilecektir,
  • ERP araçları ile ana lojistik süreçlerini analiz edebilecektir,
  • lojistik süreçleri yönetme yeteneklerini gösterebilecektir.
  • ERP sistemlerindeki problemleri tanımlayabilecek ve gerekli önlemleri alabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, lojistik, mühendislik, bilgi teknolojileri, insan kaynakları veya bugünün profesyonel yaşamındaki diğer branşlarda çalışacak tüm öğrenciler için bir temel teşkil etmektedir ve bu öğrencilerin; yönetimde tedarik zinciri bilgi sistemlerinin nasıl uygulandığı, örgütsel ihtiyaçların ERP sistemi ihtiyaçları ile nasıl eşleştiği, tedarik zinciri yönetiminin bilgi teknolojileri ile nasıl bütünleştirildiği, iş stratejilerinin, ERP sistem stratejileri ile nasıl başa çıktığı, risklerin nasıl analiz, minimize ve idare edildiği, bilgi teknolojileri veya bilgilendirme süreçlerinin iş süreçleriyle nasıl uyum sağladığı, profesyonellerin bilgi sistemlerinin tüm yönleriyle nasıl karşı karşıya geleceklerini ve nasıl başa çıkmaları gerektiğini bilmelidirler
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi için Temel Bilgi Sistemi (IS)
2 Giriş - Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması) Araçları
3 SAP'de Keşif ve GBI'ın Hikayesi
4 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Satış ve Dağıtım)
5 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Satış ve Dağıtım)
6 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Satış ve Dağıtım)
7 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Satış ve Dağıtım Ara Sınav)
8 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Malzeme Yönetimi)
9 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Malzeme Yönetimi)
10 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Malzeme Yönetimi)
11 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Malzeme Yönetimi Ara sınav)
12 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Genel)
13 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri (Genel)
14 ERP’de İş Ortamı Kurulumunda Temel Süreçleri Uygulama
15 ERP’de İş Ortamı Kurulumunda Temel Süreçleri Uygulama
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı
  • Management Information Systems Managing the Digital Firm. Kenneth C. Laudon, Jane P. Laudon. Eleventh Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. • Information Systems in Logistics and Transportation. B. Tilanus, Permagon, 1997.
  • Management Information Systems. R. McLeod and G.P. Schell, Prentice Hall, New Jersey, 2007. Using MIS. David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2007.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
3
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
3
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
    Toplam
143

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder.

X
2

Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur

3

Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır

X
4

Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
5

Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır

X
6

Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder

X
7

Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur

X
8

Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir

X
9

Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır

X
10

Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur

X
11

Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest